Grupa: Grupa Ogólna
Typ: Grupa Otwarta (każdy może dołączyć)
Utworzona przez: grupy (3.00)
Data założenia:
2008-05-11 01:28:31
Członków: 208 / Dołącz do tej grupy

Tutaj rozmawiamy o wszystkim...

Podgląd   |   Artykuły   |   Forum   |   Zdjęcia   |   Kalendarium   |   Blogi   |   Kto Dołączył

Forum: Grupa Ogólna / Tutaj rozmawiamy o wszystkim...
 
valdie68 (3.69)
mężczyzna, lat 46,
Baile Bhlainséir, Irlandia

Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
W Irlandii się bada stan techniczny i już można zarejestrować auto z kierownicą po niewłaściwej stronie.
W Polsce do niedawna konieczna była tzw. "przekładka".
Ostatnio wogóle zabroniono w Polsce tych przełożeń kierownicy i pedałów ze strony prawej na lewą.

W necie wszyscy się powołują na jakieś dyrektywy UE.
Jednak jeśli one są sprzeczne z prawem w Polsce, to są wogóle nieważne, bo Polskie prawo jest w Polsce ważniejsze niż te z Brukseli. To tak jak ktoś zawrze umowę niezgodną z naszą konstytucją, to też może sobie nią dupę podetrzeć

"KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 70/311/EWG z dnia 8 czerwca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep, ostatnio zmienioną dyrektywą 92/62/ EWG, w szczególności jej art. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

dyrektywa 70/311/EWG jest jedną z dyrektyw szczegółowych dotyczących procedury udzielania homologacji typu WE, która została ustanowiona na mocy dyrektywy Rady 70/156/EWG, ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 98/14/WE dotyczącą homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep; przepisy ustanowione w dyrektywie 70/156/EWG dotyczącej układów pojazdów, części składowych oraz oddzielnych jednostek technicznych stosuje się do dyrektywy 70/311/EWG;

w celu praktycznego zastosowania dyrektywy 70/311/EWG konieczne jest zapewnienie, aby we wszystkich Państwach Członkowskich były ustanowione jednolite przepisy, a także aby były uzgodnione z ostatnią wersją rozporządzenia nr 79 UN – EKG;

załącznik VII do dyrektywy 70/156/EWG określa format i zawartość numeru homologacji typu WE; te same specyfikacje powinny zostać przyjęte do celów niniejszej dyrektywy;

dyrektywa 70/311/ EWG powinna zostać odpowiednio zmieniona;

środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. dostosowania do postępu technicznego, ustanowionego dyrektywą 70/156/EWG,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

W dyrektywie 70/311/EWG wprowadza się następujące zmiany:

Art. 1 otrzymuje brzmienie:

„Artykuł 1

Do celów niniejszej dyrektywy, „pojazd” oznacza każdy pojazd odpowiadający definicji zawartej w art. 2 dyrektywy 70/156/EWG.”;

w art. 3 wyraz „Załącznik” zastępuje się wyrazem „załączniki”;

załączniki zostają zmienione zgodnie z Załącznikiem do niniejszej dyrektywy.

Artykuł 2

Z mocą od dnia 1 stycznia 1999 r. żadne Państwo Członkowskie nie może w odniesieniu do układu kierowniczego:

odmówić, ze względu na rodzaj pojazdu, udzielenia homologacji typu WE lub krajowej homologacji typu, lub zakazać sprzedaży, rejestracji, dopuszczenia do ruchu pojazdów jeśli pojazdy te spełniają wymagania dyrektywy 70/311/EWG, zmienionej niniejszą dyrektywą."Ten post został edytowany - 30.08.2008 14:02:33
Dodano: 30.08.2008 14:55, 71 miesięcy temu
Odpowiedzi: 10   Odsłon: 8297
 
valdie68 (3.69)
mężczyzna, lat 46,
Baile Bhlainséir, Irlandia
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
Niestety się nie zmieściło wszystko to co chciałem napisać. Jakie są wasze doświadczenia i opinie ostatnie na ten temat?
Dodano: 30.08.2008 15:04
 
valdie68 (3.69)
mężczyzna, lat 46,
Baile Bhlainséir, Irlandia
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
Abyśmy mogli pogadać dodam coś z Polski:
"(Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)
§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:
2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.
(Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z późn. zm.)


Art. 66. 4.Zabrania się:
6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:
a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,
b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.
"

Jaki warsztat jest uprawniony? Ten, który dał zaliczkę?
Dodano: 30.08.2008 15:24
 
konto_usuniete (2.50)
mężczyzna, lat 33,
Brak, Polska
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
Teraz ju zupelnie sie nie oplaca aut sprowadzac...zmienili z miesiac temu moze procedury rejestracyjne samochodow sprowadzanych z za granicy.
Podatki sa masakrycznie duze za takie auta...licza od pojemnosci i rocznika.
Niewazne za ile kupiony za granica, pani w urzedzie otwiera teraz magiczna tabele i czyta ile auto jest warte na polskim rynku..i dupa zbita :/
Informacja od kogos, kto handluje samochodami
Dodano: 30.08.2008 21:36
 
Przemek (3.79)
mężczyzna, lat 42,
Naas, Co Kildare, Irlandia
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
"Jednak jeśli one są sprzeczne z prawem w Polsce, to są wogóle nieważne, bo Polskie prawo jest w Polsce ważniejsze niż te z Brukseli."

To prawda, ale częściowo. Trybunał Konstytucyjny w Polsce uznał, że prawo unijne nie może stać w sprzeczności z Konstytucją RP. Oznacza to, że przepisy unijne które kolidują z naszą konstytucją są w Polsce nieważne (Niemcy maja identyczne podejście, natomiast Irlandczycy z wyjątkiem spraw aborcyjnych, nie). Jednak w przypadku aktów w randze ustawy, to już nie dotyczy i prawo unijne stoi ponad nimi (dzięki czemu musiano zmniejszyć akcyza na samochody).
Dodano: 30.08.2008 22:48
 
valdie68 (3.69)
mężczyzna, lat 46,
Baile Bhlainséir, Irlandia
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
Test: wszustko jest pogrubione?
Dodano: 31.08.2008 0:54
 
konto_usuniete (2.50)
mężczyzna, lat 33,
Brak, Polska
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
tak Valdie, wszystko

Ten post został edytowany - 31.08.2008 0:03:20
Dodano: 31.08.2008 0:57
 
valdie68 (3.69)
mężczyzna, lat 46,
Baile Bhlainséir, Irlandia
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
A jest, coś się zacięło im.
@Przemek: to kto ma rację, jeśli urzędas odmawia zarejestrowania auta z kierownicą po złej stronie?
Dodano: 31.08.2008 0:58
 
valdie68 (3.69)
mężczyzna, lat 46,
Baile Bhlainséir, Irlandia
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
ooo. Odcięło się, już nie jest wybuildowane
Dodano: 31.08.2008 14:25
 
konto_usuniete (2.50)
mężczyzna, lat 33,
Brak, Polska
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
a wlasnie, ze jest
Dodano: 31.08.2008 15:01
 
edzia (4.06)
kobieta, lat 40,
Wexford, Irlandia
Temat:  Sprowadzenie auta z UK/Irlandii do Polski.
urzedas nie odmawia zarejestrowania takiego autka daje tylko wykaz zakladow ktore maja uprawnienia do takiej przekladki i wystawiaja na koniec certyfikat ale to słono kosztuje wiec sie nie oplaca
Dodano: 1.09.2008 19:39

Dodaj Odpowiedź
 Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na tego posta.
Zaloguj się aby odpowiedzieć na posta lub zarejestruj się jeżeli nie posiadasz jeszcze konta w serwisie.
Najpopularniejsze Wątki
Ostatnie 30dni